Prawdziwy posłaniec

Jan zobaczył Jezusa, nadchodzącego ku niemu, i rzekł: Oto Baranek Boży, który gładzi grzech świata. To jest Ten, o którym powiedziałem: Po mnie przyjdzie Mąż, który mnie przewyższył godnością, gdyż był wcześniej ode mnie. Ja Go przedtem nie znałem, ale przyszedłem chrzcić wodą w tym celu, aby On się objawił Izraelowi. Jan dał takie świadectwo: Ujrzałem Ducha, który jak gołębica zstępował z nieba i spoczął na Nim. Ja Go przedtem nie znałem, ale Ten, który mnie posłał, abym chrzcił wodą, powiedział do mnie: Ten, nad którym ujrzysz Ducha zstępującego i spoczywającego nad Nim, jest Tym, który chrzci Duchem Świętym. Ja to ujrzałem i daję świadectwo, że On jest Synem Bożym.
[J 1,29-34]


Słowo Boże, które kieruje do nas Pan Bóg pokazuje, że Jan Chrzciciel jest dla nas wzorem do naśladowania. Jan jest przykładem prawdziwego posłańca, który nie zapomina o swojej misji i nie czyni z samego siebie celu głoszenia i nauczania. Cieszy się on z nadejścia Tego, którego zapowiadał, choć dla niego samego oznacza to zakończenie misji. 

Jan Chrzciciel daje ogromne świadectwo o Jezusie, mówiąc że jest On Barankiem Bożym, który gładzi grzech świata. Dla Żydów było oczywiste, że grzechy może gładzić tylko Bóg. Świadectwo Jana o Boskości Jezusa jest bardzo odważnym świadectwem. 

Świadectwo Jana i zstąpienie Ducha Św. na Jezusa jest poprzedzone chrztem w Jordanie. Jan jeszcze przed przyjściem nad Jordan Jezusa, podejmuje się tego zadania, wiedząc, że przyjdzie Ktoś Mocniejszy, kto będzie chrzcił Duchem Św.
Przyjmuje on bardzo ważne zadanie jakim jest głoszenie Chwały Bożej jeszcze przed jej publicznym objawieniem w postaci Jezusa. Jan dwukrotnie powtarza zdanie: "Ja Go wcześniej nie znałem". Jednak brak osobistego spotkania z Jezusem nie sprawia, że Bóg jest dla niego daleki. Jan trwa w bliskości z Bogiem poprzez ufne oczekiwanie na przyjście Syna Bożego.

Jan Chrzciciel realizuję swoją rolę w objawieniu Zbawiciela.
W jaki sposób Ty dbasz o objawienie Dobrej Nowiny?
Co zrobiłbyś gdyby właśnie do Ciebie przyszedł Jezus i poprosił abyś głosił jego naukę?
Czy potrafiłbyś bez wahania odpowiedzieć Mu - TAK ?
Jak głosisz Dobrą Nowinę w swoim środowisku - w szkole, pracy, na ulicy?



__________________________________

Dziś Niedziela czy Dzień Pański. Nie zapomnijmy iść odwiedzić naszego Pana i Zbawiciela - Jezusa Chrystusa. On czeka na każdego z nas - zawsze.
Zostawiam was z rozważaniem dzisiejszej Ewangelii i życzę dobrej Niedzieli spędzonej w rodzinnej atmosferze.
Proszę was jeszcze kochani do komentowania i udostępniania mojego bloga, niech Dobra Nowina obiegnie cały świat.
Trzymajcie się ciepło - Monika :)

Komentarze

Popularne posty