KRÓL

             Witam was wszystkich w kolejną niedzielę. Jak wam minął tydzień? Nie mogę uwierzyć, że już za tydzień zaczyna się adwent. To będzie wspaniały czas oczekiwania Zbawiciela ale o tym będzie rozwinięty post w przyszłym tygodniu, a teraz zapraszam na rozważania.
____________________________

Piłat powiedział do Jezusa: «Czy Ty jesteś Królem żydowskim?» Jezus odpowiedział: «Czy to mówisz od siebie, czy też inni powiedzieli ci o Mnie?» Piłat odparł: «Czy ja jestem Żydem? Naród Twój i arcykapłani wydali mi Ciebie. Co uczyniłeś?» Odpowiedział Jezus: «Królestwo moje nie jest z tego świata. Gdyby królestwo moje było z tego świata, słudzy moi biliby się, abym nie został wydany Żydom. Teraz zaś królestwo moje nie jest stąd». Piłat zatem powiedział do Niego: «A więc jesteś królem?» Odpowiedział Jezus: «Tak, jestem królem. Ja się na to narodziłem i na to przyszedłem na świat, aby dać świadectwo prawdzie. Każdy, kto jest z prawdy, słucha mojego głosu».
[J 18, 33b-37]

           Piłat - sędzia, który wydaje wyroki. On nie zna Jezusa, nie wiem kim on jest. Może on tylko podejrzewać, że Jezus jest prorokiem, filozofem ale widzi w nim zwykłego człowieka. Zapewne w ogóle nie podejrzewa, że sądzi samego Boga. Każdy z nas ma jakiejś wyobrażenie Boga - każdy człowiek inne.
Kim jest dla ciebie Bóg, a kim chciałbyś, aby był? 

          Celem naszego Ojca, który jest w niebie nie jest zemsta na ludzkości tylko zaprowadzenie ludzkiej sprawiedliwości. Jezus przez swoją osobę ukazuje, kim jest i jaki jest Bóg. 
W chwili ciszy spróbuj odpowiedzieć sobie na pytanie, w jaki sposób królestwo Jezusa urzeczywistnia się w twoim życiu? 

         Jezus przyszedł na świat po to, by pokazać prawdę o Bogu i Jego miłości oraz by jako król dać wszystkim zbawienie.

Czy akceptujesz panowanie takiego króla w twoim życiu?
Czy czujesz, że Bóg ma dla ciebie plan? Czasem lepszy od twojego.




Dziękuję za dziś i do zobaczenia za tydzień. Trzymajcie się z Bogiem, cześć :)

Komentarze

Popularne posty