Posłany do grzeszników

Gdy Jezus posłyszał, że Jan został uwięziony, usunął się do Galilei. Opuścił jednak Nazaret, przyszedł i osiadł w Kafarnaum nad jeziorem, na pograniczu Zabulona i Neftalego. Tak miało się spełnić słowo proroka Izajasza: Ziemia Zabulona i ziemia Neftalegou, Droga morska, Zajordanie, Galilea pogan! Lud, który siedział w ciemności, ujrzał światło wielkie, i mieszkańcom cienistej krainy śmierci światło wzeszło. Odtąd począł Jezus nauczać i mówić: Nawracajcie się, albowiem bliskie jest królestwo niebieskie. Gdy Jezus przechodził obok Jeziora Galilejskiego, ujrzał dwóch braci: Szymona, zwanego Piotrem, i brata jego, Andrzeja, jak zarzucali sieć w jezioro; byli bowiem rybakami. I rzekł do nich: Pójdźcie za Mną, a uczynię was rybakami ludzi. Oni natychmiast zostawili sieci i poszli za Nim. A gdy poszedł stamtąd dalej, ujrzał innych dwóch braci, Jakuba, syna Zebedeusza, i brata jego, Jana, jak z ojcem swym Zebedeuszem naprawiali w łodzi swe sieci. Ich też powołał. A oni natychmiast zostawili łódź i ojca i poszli za Nim. I obchodził Jezus całą Galileę, nauczając w tamtejszych synagogach, głosząc Ewangelię o królestwie i lecząc wszelkie choroby i wszelkie słabości wśród ludu.
[Mt 4,12-23]

Gdy Jezus usłyszał o uwiezieniu Jana postanowił usunąć się z terenów, gdzie groziło Mu prześladowanie. Jednak nie rezygnuje ze swojej misji, realizuje ją ta, gdzie jest to możliwe. Również tobie Bóg przeznaczył ważne miejsce w swoich planach. Chcę On posłużyć się twoim rozumiem i umiejętnościami jakim Cię obdarował. Zna twoje możliwości.

Królestwo niebieskie jest bliskie, także dzisiaj, tak samo blisko dla mnie jak i dla Ciebie. Jezus mówi do Ciebie i zaprasza cię do niego, a droga do tego królestwa prowadzi przez nawrócenie. Jeśli zaczniesz szukasz samego Boga, a nie tego, co oferuje otaczający świat, Królestwo niebieskie stanie się również twoim udziałem.
Czy jednak Bóg jest Ty, kogo pragniesz najbardziej?
Czy stawiasz Boga na pierwszym miejscu? 
Czy może jest coś ważniejszego i Pan Bóg schodzi na dalszy plan?
Czy Jego wola jest dla ciebie ważniejsza od twojej?

Czasami trudno jest zaufać Bogu w tym, co dzisiaj wydaje się trudne. Bóg pragnie twojego szczęścia i tylko On może ci je dać. Słuchając dzisiejszej ewangelii, zastanów się w czym dzisiaj możesz bardziej zaufać Bogu, w czym znaleźć Jego wolę, rezygnując ze swojej.

Sama wiem po sobie jak ciężko jest oddać się Woli Bożej. Przy rozważaniu dzisiejszego Słowa przypomina mi się historia z mojego życia. Miała ona miejsce jakieś parę miesięcy temu. Miałam trudności w szkole i do tego jeszcze inne problemy, które zwaliły mi się na głowę. Wiedziałam, że sama sobie nie dam rady. Oddałam wszystkiego moje problemy i troski Bogu. Nie musiałam czekać bardzo długo. On wysłuchał wszystkich moich próśb i pomógł mi w ich rozwiązaniu. Za co teraz bardzo Mu dziękuję ♥ 

________________________________

Dziś Niedziela nie zapomnijmy odwiedzić Pana w Jego Domu Bożym. Bardzo wam dziękuję, że jest tak bardzo pozytywny odzew z waszej strony dotyczący mojego bloga. Oby tak dalej. Proszę komentujcie i udostępniajcie :)
Tak jak pisałam we wcześniejszych postach, jutro wyjeżdżam na rekolekcje. Wracam w sobotę, więc kolejny post będzie prawdopodobnie w sobotę wieczorem lub w niedzielę.
Z Bogiem! - Monika :)

Komentarze

  1. Mam takie pytanie, dlaczego nie wspominasz nic o Bogu? Jana 14:28 pięknie obrazuje ze Bóg jest większy od Jezusa. Natomiast Łukasza 4:8 mówi dobitnie ze to Boga powinnismy czcić.Owszem Jezus jest Królem i przez niego możemy osiągnąć zmartwychwstanie, ale co z Bogiem? Dlaczego nic nie wspominasz o nim, o stwórcy który jest miłością, który nas stworzył?

    OdpowiedzUsuń
  2. Staram się poruszać tematy, które mnie bardzo poruszyły. Każdy z nas na inny odbiór danego fragmentu Pisma Świętego.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty